Khamis, 13 Mei 2010

AHLI PARLIMEN DUNGUN TAKUT DENGAN KETUA BAHAGIAN


ZAKWAN KATA “SORRY MAD, SALAH FAHAM TU”

12 MEI 2010 (RABU) - AssalamualaikumWBT... terima kasih saya ucapkan kepada sdr. Ahmad HjIshak atas balasan kepada komen saya untuk notahttp://lesungbatu.webs.com/kemelutterengganu.htm baru-baru ini. Untuk makluman tuan, komen saya itu sebenarnya sayatujukan kepada blogger Jailani Harun dan bukannya tuan mahupun nama-nama yang tuan sebutkan.

Sebenarnya terdapat silap faham di situ kerana mengikut kepada nota yang tersebut, bahagian yang di'italic'kan adalah hasil tulisan Jailani Harun dan apabila diletakkan frasa RENCANA INI DIPETIK DARI LAMAN WEB www.citra-bangsa.blogspot.com Ia juga telah di'italic'kan yang mana sekiranya dibaca... bermakna Jailani Harun adalah pemilik laman blog yang tersebut. Lainlah
sekiranya alamat blog tuan diletakkan sebagai 'link' kepada blog tuan.

Dengan itu, saya atau para pembaca lain akan dengan mudah mengakses ke
blog tuan bagi mendapat gambaran yang jelas tentang ini. Cuba tuan baca semula nota yang diletakkan di
ttp://lesungbatu.webs.com/kemelutterengganu.htm
itu. Ada perenggan yang berbunyi seperti berikut:-

"Maka, saya jemputlah semua pembaca layarilah blog yang saya anggap
‘kebudak-budakan’ ini dan mengulangilah membacanya beberapa kali untuk
memahami maksud sebenar mengapa tulisan itu dipost di blognya."

Apabila hanya alamat blog citra-bangsa sahaja yang diletakkan di situ,bukankah dengan mudah pembaca yang masih baru dalam perihal ini akan menganggap bahawa itu adalah blog yang dimaksudkan? Apatah lagi ditambah pula dengan frasa yang di'bold'kan iaitu : (Baca tulisan Jailani Harun ini dan nilaikanlah sendiri – redaksi). Terus akal saya memikirkan bahawa 'blog kebudak-budakan' yang
dimaksudkan itu adalah blog citra-bangsa....

Apakah tuan tidak beranggapan begitu? Atau mungkin kerana dangkalnya pemikiran saya, maka hanya saya yang beranggapan bodoh seperti itu???

Untuk makluman tuan, tidak semua orang adalah pengikut kepada semua blog yang dipetik isinya lalu dibentangkan di dalam laman web lesungbatu.webs ini. Oleh yang demikian, kesilapan ini dengan mudah dapat berlaku. Terutama sekali sekiranya cara persembahan itu tidak dijaga dengan sempurna sebagaimana yang telah berlaku di sini.

Sekiranya sesuatu nota itu dipetik daripada mana-mana laman blog atau laman web, maka adalah menjadi tanggungjawab kepada 'penghidang' untuk memberikan link yang berkenaan sebagai rujukan cepat kepada pembaca. Namun, malang bagi saya kerana ini tidak berlaku dalam nota yang tersebut.

Sehubungan itu, saya dengan ini meminta maaf secara terbuka kepada tuan atas silap faham ini. Mungkin di masa-masa akan datang, saya akan menyemak dulu semua petikan nota yang dilampirkan di laman web ini sebelum membuat komen walaupun mungkin sukar bagi saya untuk menemuinya tanpa sebarang petunjuk jelas.

Sesungguhnya manusia itu tidak terlepas daripada membuat sebarang kesilapan. Maka dengan itu, saya telah pun menambah senarai sebagai pengikut kepada blog tuan bagi mengelakkan sebarang masalah berbangkit. InsyaALLAH saya juga akan menjadi pengikut kepada laman blog lain yang selalu menyumbang bahan ke laman web ini, walaupun mungkin saya tidak mempunyai masa yang cukup untuk itu.

Akhir kalam... sudilah menerima pesan saya wahai semua bloggers, pemetik nota daripada laman blog atau laman web orang lain dan juga penulis laman web ini sendiri (Abang Zek) agar sentiasa peka dengan kecuaian orang lain yang sering membaca dan mahu memberi komen - jaga ayat & ejaan jangan selalu silap, jangan lupa letakkan link bagi setiap petikan nota yang diambil agar mudah dijadikan rujukan dan juga berpesan2 sementara ada masa agar pemberi komen tidak terjebak lalu termalu seluruh dunia.

Wassalam....


(Dipetik dari http://lesungbatu.webs.com)

4 ulasan:

Unknown berkata...

Daulat Tuanku....

Salam....Budak-budak Dungun nak bercakap lagi......
Kenapa perlu memadam komen saya? Adakah Tuan takut dengan bayang-bayang sendiri? Lagi pendedahan yang saya nak buatkali ni. Kalau Tuan anak jantan jangan padamkan. Maaf.
UMNO Dungun tidak mempunyai dana di dalam akaunnya lagi. Ke mana duit dana tersebut pergi? Khabarnya Ketua Bahagian Dungun mendapat balak sebanyak 1000 ekar bagi tujuan menampungnya. Di tambah pulak dengan Projek Jalan Pintas Dari Batu Tujuh Ke Kampung Che Lijah yang bernilai 30 juta. Betul ke semua khabar ni???? Dapat lagilah Beliau menambahkan kekayaannya!!!! Dapat menambahkan lagi koleksi nombor pendaftaran kereta ‘56’. Hebat Ketua UMNO bahagian Dungun.
Sebelum jadi orang politik Beliau seorang yang hidup papa kedana merempat meraih simpati orang. Inilah kesilapan orang-orang Dungun kerana memberi ruang dan kepercayaan kepada pemimpin yang selalu mengambil kesempatan demi kepentingan diri sendiri dan mengumpul kekayaan .
Sekian.....Salam.

Unknown berkata...

DAULAT TUANKU....
Salam. Budak-budak Dungun ingin meluahkan lagi....
Ahli Parlimen Dungun takut dengan Ketua UMNO Bahagian Dungun.... Hebat sangat ke Ketua Bahagian Dungun? Betul ke Yb Matulidi takut dengannya???? Atau Beliau sendiri yang takut dengan bayang-bayangannya. Maklumlah orang banyak buat dosa.
Yang sebenarnya karier politik Ketua Bahagian akan berakhir. Kita tunggu dan lihat sahaja. Siapa yang benar dan siapa yang bersalah. Biar keadaan dan takdir yang menentukannya. Dungun bukan haknya.Dungun bukan tanah untuk di warisinya. Dungun tidak memerlukan pemimpin yang tidak beretika, berakhlak rendah, suka memeteh “keting” dan mempunyai kepentingan peribadi semata-mata seperti Beliau. Cukuplah. “ takmboh doh ambe”. Seolah-olah Dungun ini ketandusan kepimpinan sahaja. Ramai lagi yang berkelayakan menjadi pemimpin, berpelajaran tinggi dan mempunyai ijazah yang original. Bukan beli kat Jepun punya maaa. Setakat pakai (Dr) macam tu, atuk saya pun boleh beli. Hehehehe. Ayam dan itik pun boleh ketawa melihat kebodohannya.
Kepada penulis blog ini, jadi-jadilah mencari silap orang. Cermin-cermin dulu diri tu? Janganlah menunjukkan kebodohan sangat. Jangan ikut sedap rasa je bila menulis. Semakin banyak awak menulis, semakin banyak awak membuka pekong ketua bahagian ni. Awak nak tengok Beliau jatuh tak bangun-bangun lagi ke akibat penulisan awak ini??? Tergamak awak....
Terima Kasih. Salam

Unknown berkata...

DAULAT TUANKU…

Salam. Budak-budak dungun lagi ni….

UMNO Dungun perlu dirawat dan dipulihkan dari terus di rosak oleh Ketua Bahagian. Malang sekali Dungun mempunyai pemimpin yang tidak mempunyai akhlak seperti Beliau. Harap kepimpinan tertinggi Negeri atau Negara memberi perhatian dalam isu ini.
Tolonglah Bantu kami dengan memertabatkan kembali UMNO Dungun demi kepentingan Agama dan Parti.
Jangan biarkan pemimpin yang selalu mengamalkan politik wang dan rasuah ini terus berkuasa. Jangan biarkan pemimpin yang mempunyai agenda politik peribadi ini terus merosakkan UMNO. Kita perlu jatuhkannya sekali lagi seperti Beliau tidak di lantik sebagai setiausaha badan perhubungan Negeri Terengganu.YAB PerdanaMenteri, tolonglah kami ini. YAB Timbalan Perdana Menteri, bantulah kami ini. Kepada YAB Menteri Besar, gunakalah kuasa dan mandat yang diberikan itu. Singkirkanlah pertualang ini dari UMNO bahagian Dungun sebelum keadaan semakin parah lagi. Kalau perkara ini terus di biarkan,tidak mustahil kuasa kita akan jatuh ke perbangkang lagi pada pilihanraya umum akan datang.

Sekian. Salam

Unknown berkata...

Salam 1 Malaysia…
Daulat Tuanku…..Daulat Tuanku…..Daulat Tuanku…..
Kesian ambe melihat Datuk Proton Wira kita.( Ketua Umno Bahagian Dungun ) Gila meroyang. Dah jadi macam orang hilang akal bila tiba musim PRU-13 ni. Mencari nama dan terus mencari nama agar mendapat tempat atau perhatian pucuk pimpinan parti. Bagi ambe usaha murni beliau patut di hargai dan di beri ruang agar dapat bersara lagi awal dari parti Keramat kita. Pertualang seperti beliau harus dinyahkan dari bumi Dungun yang tercinta ini.
Dengan saluran Akbar Sinar Harian, hari-hari beliau memukul canang bahawa beliau yang terbaik di Dungun. Tiada calon lain dah melainkan beliau yang terbaik dari ladang. Kesian saya tengok wartawan Sinar yang menggunakan nama Cik Kiah Kepok. Merosakkan intigeriti kewartawanan je. Mengikut telunjuk dan telah di beli oleh Datuk Proton Wira kita. Tulis tidak mengikut fakta sebenar. Kalu setakat Datuk Mustapha atau Cikgu Pa calon Pas bertanding di Parlimen Dungun, “Taiko” Pas, takdop goyang langsung bo Dungun tu. Calon Pas yang rakyat Terengganu takmboh doh khususnya di Dungun. Letok Dato Maat atau Cikgu Badi boleh menang. Berat Nanang mung mek. Dok tahu hal politik, sibuk cakap hal politik. Dok payoh buang masa r. Care ke kain mung dulu takot koyok je. Mung ingat Datuk Proton Wira tu hebat sangat ke jentera parti dia. Sabotaj calon hok bertanding pada PRU-12. Siap ator sms mengasut lagi jangan keluor mengundi. Gini mung kate bagus? Memecoh beloh Umno Dungun sape lagi, dia r Datuk Wira Rosli Mat Hassan. Ni plok Ahli Majlis Tertinggi Umno, ahli Parlimen Tangga Batu Datuk Wira Ir Idris Haron megeluarkan kenyataan bahawa calonkan semula ketua bahagian. Mengapa beliau mengeluarkan kenyataan yang berbau bangang dan bodoh di Dungun. Siapa dia yang hendak memcampuri urusan Umno Terenggganu. Jaga hal kat Melaka doh r. Jangan duk wat panda sining. Mung duk Melaka pong dok berape nok betol gok mari wat tunjuk panda sining. Bakpe? Mentang-mentang mung kawang baik dia mung boleh wat punoh Umno dan merosakkan Barisan Nasional di Dungun ni. Blah rrr.
Untuk pengetahuan semua, kes Datuk Proton Wira kita masih tersangkut lagi di SPRM berhubung kes MRR2 yang bernilai RM3 juta. Di sebabkan itu juga kualiti MRR2 rendah dari segi pembinaannya. Ini tidak temasuk lagi dengar-dengarnya kes penyalahan penggunaaan duit Yayasan Pelajaran Mara yang berjumlah RM1.8 juta semasa beliau menjawat jawatan Pengerusi Yayasan Pelajaran Mara (YPM ).
Dia tidak layak menjadi Ahli Umno kerana merosakkan nama parti dan Barisan Nasional. Mensebotaj Umno pada PRU12. Mengamalkan politik wang. Memecah belahkan Umno Dungun. Dun Sura kalah pun di sebabkan oleh beliau, Datuk Wira Rosli Mat Hassan. Semua YB di Dungun semuanya dok betul. Dia je yang betul. Tidak sebulu dengan semua YB plok tu. Pakar memeteh keting dan memburukkan orang. Pandai bermuka-muka.
Harap pucuk pimpinan ambil tindakan gok. Jangan lop gok. Kohor mete doh ning. Wajib ambik tindokkang. SPRM bakpe diam je. Jangan wat rakyat jadi hilang kepercayaan plok ke mung….
Wassalam….