Selasa, 26 Januari 2010

Kes SMS ugut tiga Adun 9 Februari


Mahkamah Sesyen di sini, semalam menetapkan 9 hingga 11 Februari depan perbicaraan Setiausaha Politik bekas Menteri Besar Terengganu, Datuk Dr Ahmad Ramzi Mohamad Zubir, yang berdepan empat pertuduhan melakukan ugutan jenayah menerusi SMS tahun lalu.

Hakim, Mohd Khalid Ab Karim menangguhkan perbicaraan yang sepatutnya berlangsung semalam berikutan tertuduh tidak dapat hadir

kerana dirawat di

Hospital Pakar Kuala Terengganu (KTS) akibat menghidap tonsil dan demam panas sejak Jumaat lalu.

Mengikut kertas pertuduhan, Ahmad Ramzi dituduh melakukan ugutan jenayah dengan mengancam mendatangkan kematian kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Paka, Mohd Ariffin Abdullah dengan niat menyebabkan kegentaran kepadanya di Kampung Kubang Parit, di sini, jam 11.20 malam, pada 13 April lalu.

Tertuduh juga didakwa melakukan perbuatan sama terhadap Adun Ajil, Datuk Rosol Wahid dan Adun Permaisuri, Abd Halim Jusoh di tempat dan tarikh sama.

Dia juga dituduh memfitnah Setiausaha Sulit Kanan Menteri Besar, Wan Ahamad Wan Muda dengan menghantar SMS yang mengandungi ugutan jenayah.

Pertuduhan dilakukan mengikut Seksyen 507 Kanun Keseksaan yang jika sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman penjara sehingga dua tahun dan denda.

( Dipetik dari http://terengganulening.blogspot.com/)

Tiada ulasan: