Isnin, 5 April 2010

Muhyiddin: Usaha terdesak keruhkan PM-TPM

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata cubaan pembangkang untuk mengeruhkan hubungan beliau dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak adalah satu tindakan sia-sia dan membazir masa.


Muhyiddin yang juga Timbalan Presiden Umno berkata ini kerana keyakinannya kepada kepimpinan Najib dan perjuangan Umno tidak pernah berganjak dan goyah.

Ia merupakan langkah terdesak pembangkang untuk menjatuhkan Umno dan Barisan Nasional (BN), katanya. Justeru, katanya, cubaan terdesak pembangkang itu adalah sia-sia.

"Saya pasti pembangkang nak pecahkan hubungan saya dengan Perdana Menteri tetapi keyakinan dan hubungan saya masih kukuh dan kuat," katanya ketika merasmikan program Juara Rakyat dan pemberian pertama wang ehsan di Machang hari ini.

Kira-kira 5,000 rakyat Kelantan hadir pada majlis anjuran Umno dan BN Kelantan itu.

Muhyiddin berkata kepimpinan Najib sebagai pemacu negara tetap diyakini beliau dan sebarang usaha untuk memecahkan hubungan beliau dengan Najib tidak akan memberikan kesan.

Beliau berkata keyakinan itu berasaskan tempoh genap setahun Najib mentadbir negara yang berjaya menyelesaikan beberapa isu penting termasuk kemelut politik dan ekonomi dunia.


"Bermula 2008 kita tahu pelbagai krisis melanda negara menjadikan keadaan di dalam negara terumbang-ambing namun sehingga kini krisis itu berjaya diselesaikan," katanya.

Beliau berkata bermula pada pilihan raya umum 2008, apabila BN kalah di lima negeri menjadikan keadaan politik terumbang-ambing namun setelah setahun keadaan politik negara sudah stabil dan pembangkang kini dilihat semakin terdesak apabila banyak kelemahan mereka terdedah.

Muhyiddin berkata lama kelamaan rakyat kini sudah sedar mereka telah ditipu oleh pemimpin pembangkang.

Katanya dari aspek ekonomi, kepimpinan Najib dengan berani memberikan suntikan tambahan pakej rangsangan ekonomi RM67 bilion untuk menangani kemelut ekonomi global yang memberikan kesan kepada negara.

"Sekarang ini semuanya sudah stabil dengan banyak negara seperti China dan Jepun ingin mula membeli barangan kita.

"Malahan Perdana Menteri menjangkakan pertumbuhan ekonomi negara tahun ini menunjukkan peningkatan positif dari lima peratus hingga enam peratus," katanya.

- Bernama

Tiada ulasan: